Bokhandlar.

Eftersom det mest spännande i mitt liv just nu var dagarna i Lund fortsätter jag på temat att berätta om en helt unik och väldigt euforisk upplevelse i denna vackra stad. 
 
En bokhandel.
 
Och okej, nu tänker ni säkert att "Jaha, och nu drar hon igång med sitt pladdrande om jätteointressanta saker igen" men helt ärligt. Denna bokhandel var magnifik. Den var stort. Typ JÄTTESTOR. Så stor att när jag trodde att den var slut fortsatte den hela tiden. Tänk er Kalmars bokhandlar fast fem gånger större. Då snackar vi bokhandel. Och det bästa av allt? De oändliga hyllorna av engelsk pocketlitteratur. De hade JÄTTEMYCKET engelsk pocketlitteratur. Ungefär sådär 100 gånger mer än bokhandlarna i Kalmar och jag blev så lycklig där inne att jag inte riktigt vad jag skulle göra. Det slutade med att jag inte ens kunde bestämma mig för vilka böcker jag skulle köpa så jag kom bara ut med en bok: The Help. (Mer om denna i ett annat blogginlägg)
 
Eftersom jag för er skull tänkte försöka blogga lite mer så sparar jag på fler anekdoter från Lund så länge. De lär dyka upp lite då och då. Idag har jag spenderat en massa tid med matte D och fysik B. Helt plötsligt fick jag en extrem motivation till att plugga. Det är bara att öppna antagning.se och varenda ord vrålar ut ett "PLUGGA AMANDA, PLUGGA!" Så, det är ju bra. Sedan att jag inte fattar så mycket, det är inte lika bra. Matten går bättre än fysik. Åh. Suck. Kämpa, kämpa, kämpa. Hade tänkt att jag skall ta mig igenom kapitel ett i båda böckerna denna vecka. Vi får se om jag lyckas.
 
Eh. Har inte så mycket mer att berätta så. På återseende. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0