Läser bloggar..

.. Av och om läkarstudenter och känner mig så extremt förväntansfull. Snart är det ÄNTLIGEN min tur! Drömmen om att bli läkare har funnits hos mig sedan jag var tolv år gammal och gick i sexan. Från början handlade det nog, precis som det ofta gör i den åldern, om ett vettigt yrke som jag tyckte lät fint. Men de där åsikterna har ändrat sig. Idag handlar det för mig mer om att det inte finns någonting annat jag skulle vilja göra. Yrket uppfyller alla de krav jag har, att det skall vara ett yrke där varje dag innehåller nya utmaningar.. Att man ständigt får umgås med människor och inte sitter instängd i ett kontor framför en dator.. Jag längtar efter att få komma igång och till hösten är det förhoppningsvis dags.. Förhoppningsvis flyttar jag till en ny stad, med nya utmaningar och med nya upplevelser.. Och jag längtar så oerhört mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0