Idag har det hänt en hel del viktigt.

Idag tog jag steget. Det första av många dvs. Jag har beställt en alldeles egen studentmössa. Efter en hel del sura miner och en himla massa pläderande om än det ena än det andra från en vääääääääldigt entuasiastisk kvinna. (Tjej. Översminkad flicka etc. etc.) Hon kläckte bland annat ur sig kommentaren att: "Ja, men köper du det dyra champagneglaset får du ju ett exklusivt kling (Glättigt glatt uttalades detta) på champagnefrukosten!" eller vad sägs om: "Men ska du inte ha någon TEXT på studentmössan? det är ju bara SÅÅÅÅ ovanligt". Själv gick jag mest och muttrade över allt krimskrams som de försökte pracka på mig. Kan NÅGON t.ex. tala om för mig VARFÖR jag skulle vilja ha ett rosa skydd för min studentmössa? (Neonreosa. Med glitter. Bara tanken gör mig rädd) eller vad sägs om ett par spetstrosor med studen 2013 på? Jo tack. Absolut. De och ett par kondomer med studen 2013 på så är vi redo för allt.

Skämt åsido. En mössa blev det, och ja. Det skall erkännas att det blev den dyrare varianten (Eller som kvinnan, tjejen, den översminkade flickan talade om för mig när jag frågade vad det var för skillnad på den dyra och den billiga varianten. "Den BÄTTRE menar du" ja eh. Den dyra. "Den BÄTTRE." Fint. Så jag köpte den bättre. Tyckte ändå, och ja jag gick nog på det, att det var bra fint med en ficka men allra mest gillade jag att den faktiskt satt skönt på och att den hade snygg skärm och kanske allra mest att kullen faktiskt stod upp, utan att säcka ihop som en annan potatissäck. På detta fick jag betala extra för en vanlig kokard (Idiotiskt.) och en grön programstrimma. Nöjd och glad är jag väl även om jag faktiskt tycker att priser på 650:- är lite overkill. Jaja.

Och mer då? Jo. jag har köpt ett klädesplagg för första gången på en månad: en tröja. En rosa tröja. Det känns ungefär lika mycket som jag som att köpa ett par fjädrar att sätta i håret. Och när vi ändå är igång så kör vi all in och satsar på chockrosa. Jag kan inte ens titta på den, men den tilltalade mig trots allt. (Kanske ville den bevisa att rosa faktiskt är fint trots att jag inte uppskattade det fantastiska mössöverdraget) och så sjöng vi lite, lärde ut grunderna i pianospel och fikade sönder oss på mackor och våfflor och mat. Och kaffe. Kaffe i massor. Kaffe är gott, gott, gott och livsnödvändigt. Trots detta drack jag sju koppar te igår. Så är det någonting som slår kaffe så är det nog te. Och kanske nyponsoppa.

Te, te, te. Och chips. Och dipp. Jag begav mig nämligen iväg för att kika på The Help hos CUF. Eh. Ja. Alltså, misstankarna om värvningen blir allt starkare för varje gång, men filmen var bra och likaså sällskapet. Och så i lördags var det minikörresa till Berga OCH gymnasiemässa. (Såhär när man börjar rabbla upp vad man faktiskt gjort inser man att man gör så mycket mer än vad man egentligen tror att man gör) Körresan och därmed konserten var lyckad. Och så var vi på ett underbart litet café och åt godare kladdkaka än vad jag gjort på länge. I missionskyrkan skrattade jag gott åt en del saker men uppskattade ändock det hela, mest för att det inte vara så.. ambitiöst. Vi var bra trots att vi inte behövde anstränga oss till max. Sent omsider kom vi hem, fullproppade av all mat och med en enda vilja: sängen. Efter en gymnasiemässa som var rolig (även fast min åldersnoja kanske inte direkt blir bättre av att 97:or.. (Herregud.) besöker mässan) och en underbart god vit kladdkaka hos Sara kvällen innan. Men nu ska jag sluta skriva om allt som ni inte finner det minsta intressant.

Godnatt och sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0