En onsdag i dimmans tecken

Ja, igår. Onsdag. Vallen. Dansa. Där jag hänger min hatt. Och du river ner. Och sommartider. Och macarena. Och lite annat. Och så drack vi sura drinkar och dansade tills fötterna mest inte orkade mer. Och innan dess var vi på tekalas och åt blåbärsscones och små västerbottenpajer. Och innan det träffade jag saknad kompis och befann mig på en ö och hade det trevligt mest hela tiden och någonstans där mitt upp i alltihopa började jag glömma att det ju är skola snart och alla var glada och sjöng och skrattade och så var vi i den där åldern då det faktiskt är okej. Och så kom vi hem och så låg jag och småpratade och inte för mig själv då utan med fin kompis och sedan somnade vi någonstans i ett glädjerus av att kvällen och dagen hade varit underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0