Utkast: Mar. 10, 2013

Funderar på hur man gör för att få göra det man vill. Låter det märkligt? Inte ett dugg. Jag menar. Tänk på det.

Du vill helst av allt få (okej jag vill helst av allt få) leva på meine mushick. (=musik. Typ.) Så då har jag ungefär två val att göra.
1) Sök till Idol.
2) Försök att slå dig fram själv.

Som den lata lilla rultiga sten jag är skulle jag aldrig i hela mitt liv orka slå mig själv fram (svenska jag bra skriver - #läromästareYODA) och då återstår alternativ numero uno. Men jag menar hallå. Det är väl inte så himla svårt? Eller? Pf. Robin nästa (och abropå Robin, åh. Lycka. Han vann, sötplöt Robin) eller något. Men åh bananskalet vill bara inte dyka upp.. Och sedan krävs det väl viss talang eller något också (överskattat till tusen) OKEJ. SÅ. PROBLEM EJ LÖST.

Eller ja. Egentligen så kan man ju göra det man vill. Det är bara det att jag vill tjäna pengar också. Hehe. Och vill man tjäna pengar skall man icke jobba med musik. Så okej. Egentligen är allt mitt eget problem. Hehe.

Och nu låter det här inlägget jättebittert insåg jag. För det är lite svårt att skriva ner den tonen jag har inne i huvudet. Det är liksom inte en sarkastisk ton.. Fast inte ehm. ja. Den är inte seriös iaf. Den ville bara skriva något fyndigt och låtsas vara roligare än vad den är. Ungefär som när jag pratar dialekt. Jag försöker verkligen allt vad jag kan men oavsett det så låter det ungefär som en gris med vingar (omöjligt helt enkelt.. He)

Åh. #osammanhängandeblogginlägg

#varföranvänderjagheltplötsligthashtaggar?

#baraGudvet

#nuskajagsova

#godnatt

Kommentarer
Postat av: Em

Åh ja Amanda! Do it! Sök till Idol!! :D Du skulle helt seriöst vinna, helt klart! <3

Svar: Hihi men du! Tror inte ens att jag skulle gå vidare.. men lite kul att prova: JA! ;)
Amanda Swenninger

2013-03-12 @ 20:50:02
URL: http://empann.blogg.se
Postat av: Em

Skojar du eller? Amanda, du skulle gå långt över vidare! :O

Svar: Haha, äsch, det tror jag inte! ;)
Amanda Swenninger

2013-03-16 @ 17:04:45
URL: http://empann.blogg.se
Postat av: Em

Du får väl se!? Jag tycker att du ska skicka in iallafall! :)

2013-03-16 @ 23:09:10
URL: http://empann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0