Ett par få dagar kan förändra så mycket.

Idag har jag fått känna så många känslor på en gång. Kanske brukar man känna så många känslor på samma dag, men idag har de på många sätt tillhört ytterligheterna. Jag har känt mig lycklig, på en utegård med den bästa av vänner, jag har känt mig chockad över hur älskad jag kände mig för att denne vän sade något som gjorde mig så lycklig, jag har känt mig ersatt av en annan vän och jag har känt mig avundsjuk på en tredje just därför att jag känner mig ersatt, därför att jag inte kan vara där och uppleva det som vi en gång gjorde.

Jag tycker om mitt liv, det gör mig för det mesta glad. Jag är så lycklig och tacksam över allt det jag har fått genom mina vänner. Hur mycket ni ger mig, varje dag. Från små, små stunder med skratt till stora, stora ord som betyder allt.

Mitt liv ändras ständigt. Nya människor stiger in i ens liv som man inte alls hade räknat med skulle betyda så mycket ett år senare. Andra människor träder ut ur ens liv och försvinner sakta iväg, människor som tidigare har varit det viktigaste som finns. Vissa människor blir kvar i ens liv, men på ett annat sätt än tidigare. Just nu ändras mitt liv mycket, och kraftigt. Det är fantastiskt, det är en underbar resa men det är samtidigt lite läskigt. Vad ska hända?

När vännen min sade det där som gjorde mig så lycklig idag insåg jag hur mycket hon betyder för mig och hur glad jag är att ha henne, hur oerhört viktig hon är för att jag ska fungera. När jag senare kände den där avundsjukan som kom farandes försökte jag komma ihåg att jag själv har fått andra människor i mitt liv som betyder oerhört mycket men inser också hur svårt det är att acceptera fullt ut att jag på vissa områden har blivit just ersatt. Hur jobbigt det är att acceptera och hur gärna jag önskar att det inte vore så.

Men det är detta som just nu händer i mitt liv. Jag blir ersatt men jag ersätter också. Livet ändras ständigt, men just nu ändras det mer än vad det kanske har gjort tidigare. Det är inte bara ett nytt kapitel som ska påbörjas, det är en helt ny bok. En bok där jag inte längre är ett barn eller skolungdom utan en bok där jag är en vuxen universitetsstuderande människa som ska utbilda mig till ett yrke.

Till hösten blir det inget studerande på universitet men det blir något annat istället, något som jag hoppas ska utveckla mig och som jag vet kommer att bli helt fantastiskt. Jag ska åka till Nya Zeeland, men mer om detta i ett senare inlägg. Nu ska jag sova för att gå upp och jobba tidigt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0