Sista dygnet som barn.

Och så var den stora dagen snart här. Dagen då jag får dricka alkohol, ta körkort och rösta på valfritt parti. Jag blir snart myndig och idag har jag min absolut sista dag som lagligt barn enligt FNs barnkomission. Det känns... Som vanligt. Borde nog ta till vara mer på dagen men istället har jag haft en helt ordinär mattelektion, en helt ordinär fysiklektion och en inte lika ordinär kemilektion (bägaren innehållandes en halv liter vatten exploderade på kokplattan, rätt så spännande) och nu ska jag ut med hunden innan jag skall iväg till kören och träna. Och så ska jag nog hinna med lite rafika där emellan också. Fint. Så nu säger jag, 17 år och 365 (det är ju skottår) dagar gammal, tack för mig. För nu ska jag försöka göra allt det där jag inte får imorgon. Typ råna en bank och få lindrigare straff eller sätta mig ner och skrika högt på gatan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0