sovmorgon!

Sitter just nu i soffan och njuter av att jag inte behöver infinna mig i skolan för lektion förrän 12.15 idag. Tänka sig så skönt livet kan vara ibland, annars är jag småirriterad på mitt kära internet som vägrar ladda, suck. Antar att det alltid är något i livet som ska gnaga lite där i kanten.
Har även börjat fundera på vad som skulle hänt om jag hade bott kvar i Göteborg, åh vad jag hade älskat det... Det känns som att livet hade varit hundra gånger roligare än vad det är nu, att jag hade känt så mycket mer människor. Att jag hade kunnat ta mig runt i en stad och sedan hem utan att ha behövt flytta eller vänta på bussar i femhundraelva år. Samtidigt vet jag ju att jag antagligen inte hade varit samma person, men ändå. Just nu tycker jag verkligen inte att det här livet är toppen jämfört med det jag kunde haft. På Sveriges framsida. Jag vill tillbaka hem. Jag vet att det är svårt att fatta att jag faktiskt kallar Göteborg för ett slags hemma, jag känner ju knappt till staden. Men jag vill så gärna bo där, få bo hemma. Och inte när jag är 25 eller 20. Utan nu, när jag fortfarande lever på mammas och pappas pengar och är under 18, det är NU jag vill bo hemma.

Kommentarer
Postat av: anna

Förstår nog lite hur du menar, men å andra sidan hade jag aldrig lärt känna dig om du bodde i göteborg och det hade varit katastrof, ja.

2011-01-22 @ 17:20:17
URL: http://kreativitet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0