Framtidsplaner.

Visst är det rätt spännande det här med framtiden? Vad kommer egentligen att hända och var kommer jag att bo? Helt plötsligt inser jag att jag har hela livet framför mig och att det bara är ett fåtal månader kvar tills jag står där med den vita mössan på huvudet och en glädje som sträcker sig runt omkring mig. Det är rätt fascinerande att jag har hela mitt liv framför mig. Snart är stunden här, stunden jag har väntat på och som jag har arbetat för och det är så oerhört skrämmande och märkligt samtidigt som det är en sådan lycka. Jag inser att jag helt plötsligt skall flytta hemifrån på riktigt. Inte se mina föräldrar mer än ett par gånger per halvår och det är så märkligt. Jag skall lära känna en ny stad, med nya människor och just nu vet varken var den staden ligger eller hur mitt lev kommer att te sig då. Just nu verkar det mest troligt att jag hamnar i Örebro. Örebro.. Herregud. Jag vet knappt någonting om staden, har varit där i sammanlagt fem timmar av mitt liv och insett först i år att det är Sveriges fjärde största stad. Vad skall jag göra där? Skall jag bo där i fem och ett halvt år av mitt liv? Det är så spännande - och läskigt - att jag inte riktigt vet vad jag skall säga. Om ett halvår vet jag, men tills dess.. Ja, tills dess är min framtid ett ovisst ställe som jag både längtar efter - och fruktar. Lund, Göteborg, Örebro, Linköping, Uppsala eller Umeå. Där ligger mina nästkommande år, och vet ni vad? Det är väldigt spännande.

Kommentarer
Postat av: Norskan

Heja Lund! ;D

2013-01-27 @ 13:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0