Dag 4: Att få sinnessjukt ont i rumpan och samtidigt komma på att jag har gjort absolut ingenting med mitt liv.

Så var den fjärde dagen till ända. Det känns lite märkligt att vi redan har varit här i fyra dagar samtidigt som det känns som att vi har varit här i all evighet. Vill dessutom passa på att säga att jag hoppas att detta blogginlägg fungerar som det ska. Appen vägrar nämligen att fungera så så då får safari se till att assistera. 
 
Imorse vaknade jag upp klockan 09.30 och insåg att ingen var hemma. Efter att ha tagit det lugnt i en timme började jag få lite lätt panik och kontaktade en massa innan de slutligen dök upp, de hade tydligen varit på ridträning men detta hade Auður, som var på tävling, helt glömt bort att säga till mig. Suck. Efter att ha pratat en hel del med mamman begav vi oss till dansuppvisningen på skolan där jag mötte upp några av de andra. Så extremt söta och fantastiskt duktiga barn. Dessutom var det fantastiskt att få se Arnar och Dadi (två av islänningarna som elitsatsar) dansa. Finns bara ett ord: WOW. De var helt fantastiska, och här sitter jag och vad har jag egentligen åstadkommit med mitt liv? De var verkligen professionella. 
 
Efter dansen begav vi oss till ytterligare en islänning för att rida. Självklart får jag den yngsta, mest oerfarna som 1) Aldrig har ridits av turister och 2) Aldrig gått i så stor grupp. Efter lite lättare stirrighet gick det dock bra. Hon var jättesöt och hennes namn betydde bergsälva på isländska. 
 
Efter ridningen, som varade i lite mer än en timme, fick vi fika. Regnsbågstårta, brownies, kakor, kaffe etc. Jättegott! Vi betalade, satte oss och åkte hemåt till skolan där jag blev upphämtad av Auðurs mamma. Väl hemma hoppade jag in i duschen och pratade efter detta med mamman medan vi väntade på att Auður skulle komma hem från tävlingen. 
 
Sedan vankades god kyckling och efterrätt innan vi satte oss i soffan och pratade lite till. Jag fick även världens finaste present: Ett par stickade vantar och choklad. 
 
Allt som allt har dagen varit jättebra. Imorgon ska vi åka på The Golden Circle och sedan väntar Reykjavik. Godnatt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0