ett sommarminne för livet.

Hade en underbar lördag igår. Fotograferande med bästaste vännen och sedan dyker de andra bästaste vännerna upp och så får man spendera en hel dag med några av sina bästaste vänner. Och de är så himla bra att jag inte ens bryr mig om att bästaste kanske egentligen inte är ett korrekt svenskt ord. Vi fotade, vi vandrade omkring i en åker och blev dyngsura om ben och fötter. Vi spelade monopol och vi åt lite för mycket amerikanskt godis. Och kanelbullar. Och chips. Och sedan åt vi middag också, för det var ju trevligt och sist men inte minst begav vi oss till Torsås och inhandlade tillbehör för att kunna göra amerikanska marshmallows och chokladkakor över en brasa som vi tände på en strand i solnedgången efter att vi badat i ett vatten som var ganska varmt. Och vi var alldeles ensamma på stranden och det var helt enkelt underbart. Gårdagen var toppen. En sån där dag som bara kan inträffa en sommar då man fortfarande är tillräckligt ung för att man kanske inte riktigt helt behöver begripa det vuxna livets alla bekymmer och allt ansvar men ändå tillräckligt gammal för att greppa de där stunderna och inse att det kanske inte finns så många somrar kvar med samma slags möjligheter att skapa dessa minnen. Nästa sommar vet nog ingen av oss var vi är, och det kommer bli bra det med. Men tills dess så greppar jag tag om de minnen jag får och förvarar dem så att jag kan ta fram dem ibland och känna att det finns stunder av total lycka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0