Soul Surfer

Ja, alltså. Hej. Det var längesedan och så, dagarna bara springer iväg och jag gör en massa samtidigt som det inte känns som att jag gör någonting. Men. Någonting jag har gjort är att titta på filem Soul Surfer. Och ja, visst. Den är något .. amerikansk. För att vara mild i tonen. Och ja visst, det är inte heller den bästa film jag sett för underhållningens skull. Men för inspiration? Kan vara en av de absolut starkaste filmerna. Någonsin. Budskapet med filmen är klart, alla mål går att uppnå oavsett vad du råkar ut för. Du måste bara hitta ett sätt att överkomma svårigheterna. Och det som är allra mest inspirerande? Att det är en sann berättelse.

För att göra en kort recension och inte ge bort någonting så kan jag säga såhär. Bethany Hamilton är en lovande surftalang någonstans runt 14 år då hon blir attackerad av en haj. (I verkligheten skedde detta i oktober 2003 då den riktiga Bethany var 13 år) Hon förlorar sin vänstra arm och filmen handlar om hennes väg tillbaka. Och ja. Jag vet att det låter otroligt.. Dåligt. Men den här människan är så inspirerande att jag mest grät mig igenom hela filmen. Det finns inte en gnutta romans i filmen. Det är trauma. Trauma, om vägen tillbaka, om kärlek till familj och om vänskap. Och jag rekommenderar den stark. För Bethany Hamilton är, och kommer nog alltid att vara, en oerhört inspirerande människa för oss alla.

Sedan tycker jag att de allra flesta skådespelare gör en god insats med undantag från Carrie Underwood. Varför envisas filmbolagen med att plocka in artister? Makes no sense to be honest. Puss och kram och sådär så kommer nog bloggandet att återgå till vad det en gång var inom en vecka.. Då skolan börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0