En tant tittar in och informerar er om de senaste dagarna.

Tre dagar har passerat sedan jag senast tittade in och sade hej till er alla. Tre dagar där jag hunnit med att bli tant, för ungefär sjuttioelfte gången. I söndags avslutade jag mitt sista riktiga sommarlov någonsin med mysig kräftskiva och fina vänner. Och så satt vi på ett slott och mest pratade om ingenting och grubblade över vår ålderdom och tyckte att det ju allt var bra konstigt att vi redan ska börja trean.

Och i måndags lärde jag mig att suspekt titta in ettorna och blänga lite på dem som att de skulle kunna hjälpa att det nu är jag som är gammal och bitter. Nej, det där var förstås en sanning med modifikation. Jag är faktiskt väldigt glad över att gå i trean. Det känns bra och så vet jag ju att det är dags snart. Nästa gång det rör sig studentflak i Kalmar så är det jag som vrålar. Och det känns ju bra. Även om jag inte riktigt förstår hur vi skall antas vara så gamla som att vi är äldst på gymnasiet. Vi ser inte ut så. Åh andra sidan ser ettorna så små ut att jag undrar om inte det där gråa hårstrået dyker upp någonstans bakom örat, och samtidigt. Samtidigt är de bara två år yngre. Jag måste sluta åldersnoja.

Men förutom det har jag mest genomlidit en massa icke naturvetenskapliga lektioner, pratat om betygskriterier och mål och annat. Det blir nog bra. Det blir nog jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0