det här är en dröm, och i den drömmen älskar du mig.

Igår kläckte jag faktiskt ur mig en del saker om mig själv som faktiskt stämmer in väldigt bra på mina relationer till andra människor. För att nämna en del:
"Jag älskar att para ihop folk, ja ni vet. Att leka äktenskapsmäklerska, det gör jag troligen för.. att det inte går så bra för mig"
"Jag är väldigt social, väldigt. Men det ger nackdelar också, för visst känner jag många människor, en del mer än andra. Men någon riktigt, riktigt nära vän? Nej, det har jag nästan ingen alls"
På den föregående följde nästa:
"Det är nog därför jag är så desperat efter ett förhållande. För det skulle helt enkelt ge mig den där närheten jag behöver och saknar så fruktansvärt".
Och det där sista är så sant. Vissa dagar gör det ont inom mig att känna att jag inte har någon där som jag kan ringa när som helst och som kan trösta mig som är min allra bästa, och närmsta vän. En person som känner mig mer än någon annan. Jag blir ledsen. Ledsen och frustrerad över att jag inte är tillräckligt rent utseende mässigt. För min personlighet, den tror jag på. Kanske får jag skylla mig själv också, som faller för killar som är tjugotvå. Men ni får ursäkta, det är också där jag själv befinner mig. Jag är så målmedveten och vill kunna prata om allvarliga saker, sitta och dricka vin (även om jag nu inte är tillräckligt vuxen för att uppskatta det ännu, haha) över en middag och vara sådär riktigt vuxet kär. Hm, ja. Jag borde sluta leta.
bildcred här
Förlåt för deppig inlägg, men sådana behövs dem med! (Ungefär här brukar det komma in en glad smileys, men eftersom jag håller de utanför bloggen får ni helt enkelt föreställa er kolon och efter det en parantes!)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Älskade mandis <3 Jag finns alltid här för dig! Du kan ringa mig när du vill, och jag kommer göra mitt bästa för att kunna svara - även om jag är upptagen. Du är min bästa vän, den enda riktiga vänner jag faktiskt har. Jag kan prata om allt med dig. Det är dig jag vänder mig till när allt är skit! Även om vi inte träffas så ofta tänker jag ju på dig varje dag. Och tänk, snart kan vi ha sådär underbart kul ihop nästan när som. Jag vet att även om det tar slut mellan mig och J kommer jag ha dig i Kalmar, och det är en del av det som gör att jag faktiskt vågar flytta. Jag har ju min bästa vän där! <3

och mandis, du hittar någon. Annars gör vi det tillsammans. Vänta ett litet tag, så kanske alla omogna killar hinner mogna till och bli riktiga kap. Annars är det bara att fortsätta leta. Men tills du hittar den där personen (och även efteråt) ska du veta att jag finns för dig! Vad det än handlar om! Mandis, du är en underbar människa. <3

Massa kramar!!

2011-09-13 @ 22:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0