Varför skapas bloggar egentligen?

Tror jag någon dag hört att det skapas ja, extremt många bloggar per dag. Kollar man på blogg.se's hemsida i detta läge så har det skapats 2730 bloggar. Idag. Men varför skapas det egentligen såhär många bloggar? Vad är de till för? Jag skulle med största sannolikhet gissa att det finns ungefär en sisådär 3 kategorier.
__
- 1) Jag vill bli känd. Som Kenza, Foki och andra stora bloggare och bloggerskor.
- 2) Jag vill avreagera mig kreativt och visa andra vad jag kan. Jag struntar i vem som läser, jag måste få skriva, rita, uttrycka mig, sjunga. ja göra vad som helst, och detta går ut i en blogg där jag kan få kritik och uppskattning och kritik på det jag gör. Vanligast finns det väl tre underkategorier på själva kategorin. Fotografibloggar, Modebloggar och Konstnärliga (dvs, teckna osv) bloggar.
- 3) Jag vill berätta om min vardag. För nära och kära som bor långt borta, om man själv flyttat till annan plats och liknande.
__
Själv tillhör jag nog kategori 2 och 3, och skulle jag erkänna kanske lite kategori 1 också. Sådana där dagar då jag önskar att jag vore riktigt häftig och hade väldigt mycket pengar. Så att jag också fick flytta utomlands, leka runt hela dagarna (okej, den där var låg) och vara snygg. (Och bli sponsrad med löjligt mycket prylar, kläder och smycken!) Men hörreni, egentligen. Egentligen så är vi alla bra som vi är. Och att det finns så mycket bloggar, ja det tycker jag är bra. För tänk vad mycket inspiration och vänner man kan finna på nätet!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: hehe ja man känner sig verkligen som bambi på isen :P

2011-02-22 @ 17:57:11
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0