En vecka i skolan.

Herregud vad tiden springer iväg. Funderar på vart alla tog vägen och hur jag hamnade här. En vecka i skolan har redan flugit förbi och jag undrar var denna termin kommer att ta vägen. Kommer jag att hinna njuta av allting? Jag hoppas det. Och tror det. Det handlar nog mest om att verkligen leva i nuet även om jag själv inser att min blogg kommer att bli lidande under den här perioden. Jag har ämnen att kämpa i och för och då blir annat lidande. Känn er inte för ledsna, jag älskar er lika mycket ändå. Och att ni fortfarande tittar in allihopa trots att jag knappt uppdaterar någonting.

Vet inte vad jag skall skriva om. Livet är som det brukar vara mest hela tiden och jag mår, överlag, bra. Jag har vänner som bryr sig och ett liv som stadigt lunkar på trots upp- och nedgångar. Det är väl dock det som livet är. Ett ständigt letande efter de lyckliga stunderna och plötsligt infinner dem sig innan de snabbt försvinner igen och vi undrar över ifall vi verkligen hann njuta av stunden. Försöker lova mig själv att njuta mer av stunderna. Att göra saker för min egen skull. Att leva, såsom det var tänkt då jag föddes in i denna värld. Ibland kan man tycka att det är tur att jag hamnat just här, i denna stund, i detta liv. Ibland kan jag önska mig bort något fruktansvärt. Vilja vara där, eller då, eller hur eller kanske den. Men det är nog precis det som är livet. Att vara här och nu och vara nöjd med det trots att man egentligen inte tror att man är nöjd.

Och nu blev det ett mer filosofiskt inlägg än vad tanken var från början. Men jag bjuder på det och hoppas på att det tillförde någonting i er vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0