Att jobba natt.

För er som inte vet så har ju jag faktiskt gått från fattig student med studiebidrag till lite mindre fattig student med helgjobb. Närmare bestämt så jobbar jag natt i garderoben på Harrys.

Det är stressigt och varmt och när klockan börjar närma sig tre springer vi omkring som yra hönor medan galgarna flyger hej vilt. Men det är ändå kul på något sätt, lite extra pengar och när man ligger i sängen vid fyra på morgonen så känns det bra. Och en bonus är ju att man aldrig har så bra självförtroende som när man står där och jobbar. Komplimangerna haglar. Och det är skoj skoj skoj. Visserligen av fulla människor men de är så söta att man blir glad ändå.

Igår var det dessutom Halloween så det kom in en drös utklädda människor. Allt från Captain Jack Sparrow till Homer och även pingviner dök upp. Ett antal skratt blev det.

Nu ska jag fixa till mig för att senare gå och lyssna på domkyrkokören. Underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0