Den så kallade kroppsbehåringen.

Nu kommer jag skriva ett inlägg som kanske inte är så vanligt på min blogg. Men jag känner för att vädra mina åsikter lite och kanske även bli lite mer politiskt engagerad i bloggen på kuppen.

Som ni förstår av rubriken tänkte jag att det skulle handla om en liten men ack så diskuterad sak. Kroppsbehåring. Som ni alla vet så började all denna diskussion i samband med flashandet av armhålorna på melodifestivalen. Inget fel med det. Kvinnor, liksom män, skall alla ha rätt att göra vad de vill med sina armhålor. Vad jag däremot inte fixar, det är hysterin på nätet. Kanske inte främst av de som motsäger sig orakade armhålor utan de som inte gör det. Och ja, jag respekterar eran åsikt. Jag älskar starka kvinnor (och män) som går sin egen väg och följer sitt eget hjärta. Men här kommer också kruxet. Jag uppskattar inte, märk intet, att alla nu lägger ut sina orakade armhålor på bloggar, nätet och facebook. Jag har ingen önskan om att se det. Kvinna. Som startade allt hade inte planerat det. Men ni planerar. Och visar. Och nej, jag uppskattar det inte. Armhålor skall hållas privata. Så även om jag respekterar er, älskar er för er modighet och ert tankesätt. Låt mig slippa armhålorna. Jag önskar verkligen inte se fler bilder. Det är inte, om jag bara ska använda ett ord, fräscht.

Och nu kommer jag säkert få skit för det här. Men detta är min åsikt.


Kommentarer
Postat av: L.

Om de nu ska vara privata, varför visar du själv dem då? Som på bilden här t.ex:
http://taggar.blogg.se/2012/august/och-med-tankar-som-vandrar-at-olika-hall.html#comment

Svar: Hej L! Jag hoppas att det här kommer fram till dig nu - även om chansen nog inte är så stor.
För det första vill jag be om ursäkt för ett sådant sent svar, såg att denna kommentar ligger ett år tillbaka i tiden. Dessutom undrar jag också lite över vem du är som läser en blogg som är så gammal och kommenterar ett såpass gammalt inlägg? Du måste nog förstå att jag, som snart blivande 22-åring, inte har samma tankesätt som jag hade som 18-åring vilket jag var när det inlägget skrevs.

För det andra vill jag bemöta inlägget med att också säga att du inte ser min armhåla på den här bilden alls. Den är ganska gömd. Du ser en kant av en arm men tja, vill man se det som en armhåla är det fritt fram.

Jag tror att inlägget skrevs lite i affekt, i en tid då just det där med armhålor och behåring var ganska aktuellt. Tycker jag fortfarande att det är mysigt att få en armhåla upptryckt i ansiktet? Nej. Verkligen inte. Bryr jag mig lika mycket om det? Nej. Verkligen inte. Det finns viktigare ämnen att behandla än armhålor och som jag också tror att jag uttrycker får människor göra vad de vill med dem. Jag önskar att du hade skrivit till mig i min nya blogg om det var något som du blev ledsen eller upprör över, för det var nog verkligen inte min avsikt - jag tror snarare att jag ville uttrycka en frustration över det hela. Sedan kan jag inte hjälpa att bli lite irriterad över att du hänvisar till en bild där ingen armhåla syns, utan enbart en uppsträckt arm.

Med det sagt, tack för att du ger mig lite att tänka på - jag önskar dig en fortsatt bra dag!
Amanda Swenninger

2015-01-07 @ 03:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0