skottdagen tvåtusentolv

känner mig lite tvingad att markera denna speciella dag.
För idag har det ju inträffat, det där som bara inträffar vart fjärde år. Skottdagen. Den 29 Februari. Enligt traditioner är det idag som kvinnor får fria till sina tilltänkta män och det var även vanligt att singelkvinnor ordnade fester för singelmän i historiens Storbrittanien. Det har inte jag gjort. Istället har jag firat skottdagen med finaste vännerna och där ätit helstekt fläskytterfile och potatis. Och soltorkade tomater i mängder för mig. Kan inte riktigt få nog av de där tomaterna.. Men annars har det egentligen inte hänt något intressant alls. Så därför kan vi bara markera den här dagen som en speciell dag pga dess datum och ingenting mer. Men jag gillar livet ändå. Och just det ja: det är äntligen vår ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0