bli med iphone?

funderar på att vara otrogen.
Att lämna min älskade mobil. Mest för att den är väldigt dyr i drift trots att den är så gammal. Men kanske ännu mer för att den sviker mig. Lämnar mig när jag som mest behöver den och dör lite då och då för att skrämma livet ur mig och sedan vakna upp och säga: Jag skojade bara! Det blir jobbigt i längden så nu tänkte jag skaffa mig en ny livskamrat, troligtvis. En iPhone 4. En ny livskamrat. En smartare. En snyggare. En nyare.

Samtidigt gör det lite ont, att överge min kompis. Min kompis som har varit med mig på så många platser, upplevt så mycket. Sett så mycket. Min kompis som har varit en del av mitt liv sedan juni 2008. Det är tre och ett halv år. Tre och ett halvt! Den har varit med mig i vått och torrt, i ur och skur. Men nu tänkte jag klicka hem en liten iPhone. För samma månadspris. Med fri surf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0