2013

Kan inte riktigt förstå att det är en endaste dag kvar av detta år. 2012. Året då jag blev myndig, fick körkort, såg Coldplay, åkte till Spanien, USA och Tyskland, blev full för första gången, grillade vid stranden, njöt av livet som svensk tonåring under sommaren, kämpade, grät, skrattade. Ett år fyllt av förhoppningar, önskningar, förväntningar, toppar och dalar. Så mycket har hänt och jag är inte alls den jag var för precis ett år sedan men jag är ändå jag och jag vill inte ändra på det år som gått, det har innehållit så mycket glädje.
 
Inför 2013 önskar jag mig bara en sak: Lycka. Jag hoppas att jag kommer att få uppleva en massa underbara platser och händelser som kommer att ge mig minnen för livet. Jag vill försöka att inte ha några förväntningar på året utan istället omfamna det med öppna armar och vara öppen för förslag. Men det finns självklart en hel del som jag ser fram emot inför detta år och här kommer den del..
 
- I april i år kommer jag att åka till Island med den klass jag både hatar och älskar. Vi är inte mycket till klass men vi har ändå hängt ihop i snart tre år och att få göra en sista grej tror jag kommer att bli bra.. Ett bra avslut..
 
- Den 7 maj åker jag äntligen till USA med min underbara American Studies klass. Vi har roligt tillsammans och jag tror att det kommer att bli ett minne för livet.
 
- Den 11 maj fyller jag 19 år. I USA den här gången men jag tror att det kan bli bra, det blir annorlunda.. Men bra. 
 
- Den 5 juni har vi vår efterlängtade bal på Borgholms slottsruin. Jag kommer att gå själv och det kommer att bli underbart. Kan inte längta nog efter att äntligen få gå på den bal jag drömt om så länge.
 
- Och så kommer så den 12 juni 2013. Dagen då jag tar studenten, dagen då jag blir arbetslös och förväntas ha the time of my life. Vi får se hur det blir, men en sak är säker: Det kommer att bli fantastiskt.
 
Och efter det? Efter det får vi se vad som händer.. Det kommer att bli spännande och det är märkligt att jag faktiskt är här. Året då så stora förändringar kommer att ske.. Året då jag inte vet och året då jag ska göra saker. Jag längtar... Samtidigt som jag är livrädd. Men det kommer att bli bra.

Kommentarer
Postat av: Norskan

Glöm inte att planera in en Norge-resa med! hihih :D <3

2012-12-31 @ 00:48:10
URL: http://backstromsara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0