Och så var det dags att fokusera på arbetslöshet.

Känslan när insikten slår mig. Det är helg. Helg är inte samma sak som sommarlov. Helg, sommarlov. Sista sommarlovsdagen. I. Hela. Mitt. Liv. var imorgon. Nästa gång alla andra går på sommarlov är jag arbetslös. Arbetslös. Icke studerande. Fattig. (Fast det har jag ju varit längre tid.. Samt kommer att få vara längre tid och är givetvis även i nuläget. Men ändå) Och på något sätt känns det bra, för det är ju ändå det här som vi har kämpat för.

Idag plockar jag därför ihop det sista av sommarrummet och beger mig in till stan för att bo där större delen av veckorna. Och ikväll möter jag upp finaste vännen som jag inte sett på två månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0