idag peppar vi.

.. även om det är svårt. Läser uppdateringar på facebook om att de börjar få kontakt med sina spanjorer, och då gråter jag lite mer. Besvikelsen över det här är så himla, himla stor. Så stor att den kväver mig och får mig att tappa meningen med varför jag gör saker. Ibland undrar jag verkligen, varför jag ska behöva kämpa för någonting när det ändå inte ger resultat. Jag grät, om möjligt, ännu mer på spanskalektionen i fredags. Hon fattar inte. Hon förstår inte vad det är vi menar. "Ni kan söka nästa år" och "Men du är inte den enda som är bra" är kommentarer man får höra. Nej Marisa, det är jag mycket medveten om. Men det jag också är medveten om är att du säger att det ska vara motivationen som är det viktigaste. Och då har jag fan i mig mest motivation av alla. Skitsnack. Skitsnack är vad det är. Det finns, eller fanns, ingen med samma motivation som mig.

Men jag försöker glömma känslan för idag, för idag  är det stor konsert på slottet. Solo och grejer är det på gång, och om jag är nervös? Ja. Nu ska jag strax hoppa in i duschen, ner och möta Sara vid kvasten vid 12.00 för att köpa svarta strumpbyxor och sedan locka håret och fixa det såsom Meg har det i filmen. Hade jag tänkt. Det ska bli jättekul, och jag älskar min kör. Vad hade jag gjort utan den?


Gårkvällen var också trevlig. På Pipes, trots att man inte var 18. Men det gick bra, jag och Rebecka höll oss till vatten. Vi spelade "Jag har aldrig" och "Sanning eller konsekvens". Bästa ögonblicket var också det första, när überfina Rebecka vågade gå fram och fråga en kille om var han hade köpt sin skjorta, eftersom hennes pojkvän tyckte att den var så fin. Haha, som jag skrattade...


Och sist men inte minst vill jag gratulera en av mina bästa, och kanske också äldsta, vänner. Finafinafina Anna! Vi hade nog aldrig börjat umgåtts idag, men tack vare att vi gjorde det då kommer jag alltid ha dig. Tycker så himla mycket om dig, och du ger mig så mycket bara genom att finnas! Idag är det din dag, njut av den så sjunger jag för dig ikväll! Puss

Kommentarer
Postat av: Anna

Finafina amanda, jag önskar jag kunde varit där och höra dig! tack, du är bäst!

2011-10-23 @ 20:48:19
URL: http://kreativitet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0