dream of para, para, paradise.

Everytime she close her eyes...
Gick just med i en tävling om att se Coldplay. Den 4 November. I Oslo. Jag tror inte att jag vinner, men gör jag det skulle det ju förstås vara fantastisk.
Under tiden älskar jag nya albumet Mylo Xylato och tycker att livet är riktigt okej. Idag fick jag nämligen också reda på att jag och Mikaela fick ett MVG- på vår ledarskapslektion på idrotten! Åh vad härligt, vet ni hur mycket bättre och säkrare slutbetyget kändes nu? Det enda som i princip krävs nu är att jag kämpar på och sedan försöker åstadkomma ett MVG på Ängörundan. Åh herregud. Jag kommer dö, försöker finna motivation till att springa.

Pratade med min spanjor(ska) igår. Hon verkar jättetrevlig och inte alls sådär ostig som man kanske först skulle kunna ha trott. Min spanska är inte toppen, och hennes engelska är helt okej. Så vi kommunicerar på så sätt att jag skriver på spanska och hon på engelska. Och det går toppen. Jag kommer aldrig kunna vara Hanna i NV3 nog tacksam för att hon inte kunde följa med, även om jag förstår att hon måste vara jätte ledsen över det. (Resan till Spanien skulle tydligen ha krockat med deras Islandsresa) Ikväll vill min spanjor(ska) skypa med mig. Jag är livrädd. Måste jag prata spanska? Lovar att jag kommer gå över på engelska i vilket fall som helst, jag är så himla mycket bättre på det. Hmmph.

Annars har jag idag lyckats välja ett samhällsvetenskaplig område att jobba med inom naturvetenskapen. Haft Historia A och ansträng mig för att inte somna, ätit en halvskum vegetarisk rätt i skolan och sedan lyssnat på en föreläsning på biostaden av Dick Harrison. Det var mer än intressant, och han var en duktig föreläsare. Nu tänkte jag mest ta det lugnt, njuta av att läxberget är minimalt, och sedan fokusera på att orka komma iväg till körteorin på 1 timme och 45 minuter. Jag kommer somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0