twilight period

Började läsa om Twilight på engelska för femtefjärde gången för två dagar sedan. Nu börjar jag på New Moon. (Skall nämnas att jag dessutom stickar julklapp till mamma OCH pluggar inför prov) tycker att det är duktigt gjort. Även om böckerna alltid for mig lite halvt (ganska helt) euforisk så är det något speciellt denna gång.. Det var ganska länge sedan (ungefär ett halvår) sedan jag läste Eclipse (då läste jag bara den) och nu när jag ebstämt mig att läsa hela serien får jag tillbaka samma känsla som jag hade i 8:an då jag helt enkelt inte kunde släppa böckerna. Jag gick hem från busshållsplatsen läsandes, jag läste till klockan blev två på natten och jag somnade med boken i handen och jag var helt uppe i denna historia. Nu kanske det inte riktigt är lika illa, eftersom jag vet vad som skall hända, men gud vad bra böckerna är. (För övrigt har jag efter det tänkt mig att ta tag i Hungerspelen, inköpte boken på engelska igår eftersom alla säger att de är så fruktansvärt bra. Måste pröva, och jag köpte som sagt andra boken för 19:- då kunde jag lika gärna betala 99:- för den första.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0