jag saknar...

 - förra året.
 - att ha någon vid min sida hela tiden.
 - att vara kvar i en värld där allt var tryggt, just nu känns världen mera grå med en känsla av att så fort jag vänder ryggen till snackas det.
 - känslan av att kunna bryta ut i ett skratt av saker som hände för flera år sedan, och att alla vet vad det är.
 - att bo på ett ställe.

det här och så mycket mer saknar jag, saknar eftersom jag känner att jag inte riktigt platsar in i världen just nu. Det finns inte riktigt någon given plats för mig. Undrar när jag ska hitta någon vid min sida, eller någon att vara riktigt nära igen. Kanske måste jag vänta hela mitt liv, men förhoppningsvis räcker det nog med att jag överlever de här åren... Det är inte det att jag hatar mitt liv just nu, verkligen inte. Jag har bara blivit besviken eftersom det är långt ifrån det jag hoppades att det skulle vara... Åh, nu saknar jag mitt piano. (Lite random ingivelse sådär..)

Såhär skulle jag vilja kunna spela, fantastiskt pianospel fantastisk låt. Det ska jag göra i helgen, se filmen där den här låten är huvudlåt.

Så vacker. Blir helt tagen, musik är mitt liv. Skulle aldrig överleva utan den, precis som du kanske aldrig skulle överleva utan att få måla, eller läsa. Jag skulle aldrig överlva utan att få lyssna på vacker musik, sjunga vacker musik själv eller i en underbar kör eller spela piano och gitarr. Jag ska leta upp noterna på den här, så ska jag allt försöka lära mig spela den. Sedan ska jag visa mig på styva linan, och visa vad jag kan. Men det kommer krävas övning, för jag är inte särskilt duktig...

Men snart ska jag börja göra mig iordning. Bussen går om 2 timmar och det ska bli så fruktansvärt skönt att komma hem igen, efter att inte ha varit hemma på tre veckor.

Har även ett annat fantastiskt instrumental klassiskt stycke att visa er senare, men ska spara det.. Man ska inte ge bort alla godbitarna på en gång! Om jag bara kunde hitta noterna till detta.. Det är så himla mycket lättare än "The Sacrifice"..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0